maura.blogg.se

Vi Àr tvÄ tjejer som gÄr sista Äret pÄ Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de nÀrmaste tre mÄnaderna kommer vi att praktisera pÄ resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil frÄn Alicante. PÄ den hÀr bloggen kommer ni följa vÄran resa.

đŸ‡Ș🇾

Kategori: AllmÀnt, Laura

Buenas dias đŸ‡Ș🇾

Just nu sitter jag balkongen och Àter pizza ska snart gÄngen och börja förbereds mig för jobbet. Jag börjar 15:30 som Àr as najs men slutar 00:00 och det Àr inte lika najs :/

Just nu kĂ€nns allt jĂ€vligt bra Ă€lskar min praktik och mina kollegor vi har verkligen jĂ€tte roligt nĂ€r vi jobbar😄

Imorgon Ă€r jag ledig och det Ă€r jĂ€vligt skönt, tĂ€nkte försöka ta mig till gymmet som vi har gratis tillgĂ„ng till! 
PÄ tisdag ska jag och Mathilda som ocksÄ Àr ledig dÄ ta oss in till cartagena som Àr den nÀrmsta staden, tar typ 20 minuter. DÀr ska vi kanske shoppa lite kolla runt vad som finns dÀr osv!

VÀdret Àr galet bra hela tiden ska ocksÄ försöka hinna lÀgga mig vid poolen imorgon!

Ska försöka blogga lite oftare!

Ni ska fÄ lite bilder frÄn dom senaste dagarna iaf!

Puss och kram❀

/Laura
























KOMMENTARER:

  • Cristina sĂ€ger:
    2015-09-28 | 08:07:16

    Vad roligt att det gÄr bra! :-) Ta det lugnt bÄda tvÄ, spanskan kommer allt eftersom. NÀr ni Äker hem om 2,5 mÄnader kommer ni att kunna spanska flytande!! Laura; svÀr inte sÄ mycket och skriv ut ordet "var" - inte talsprÄkets "va"..... t ex "jag va jÀttenervös".....skriv istÀllet "jag var jÀttenervös".... hahaha <3

  • Fia sĂ€ger:
    2015-09-29 | 10:57:23

    Tack för alla bilder...Saknar er o vÀrmen redan :-) Som sagt ovan...Spanskan kommer att lossna mer och mer och "tÀnk" inte sÄ mycket (att det skall vara perfekt :-)) utan prata pÄ.... Samt om det gÄr för fort det som sÀgs, be dem "hablar mås lento " Gracias :-) . Hörs snart igen

Kommentera inlÀgget hÀr: