maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Att vänja sig

Kategori: Allmänt, Mathilda

Hola amigos, Mathilda här! Försöker vänja mig vid den här platsen och framförallt det spanska språket, men det är väldigt svårt. De pratar i typ 180 km/h, så det är svårt att ta in vad de säger, och oftast förstår jag bara några ord av vad de snackar om. Men det här är säkert något som kommer ta tid att anpassa sig till. De två första veckorna är ju de som är de jobbigaste, som Gunnel sa.

Nu på kvällen tog jag iallafall initiativet att gå själv till receptionen på Las Lomas, för att hälsa på någon som jobbar där. Jag tänkte det är bra att se vilka man jobbar med, men också bli lite säkrare inför imorgon när vi/jag börjar att praktisera. Mannen (kommer inte ihåg hans namn, är jättedålig på det) som stod i receptionen var supertrevlig, och tyckte det ska bli kul att jag ska praktisera där. Han sa även att han skulle jobba där imorgon, vilket också är bra eftersom då "känner" man någon iallafall lite bättre. 

Sedan tog jag en liten promenad för att utforska Las Lomas området. Gick upp på en höjd/berg, och det var superfin utsikt över hela La Manga Club. 

Vi får se hur det blir imorgon, hasta mañana! 

/Mathilda ☀️



"Ö-remsan" La Manga (ärmen) långt bort i fjärran
Den vita byggnaden är Spat, och där det vita slutar ligger mitt omklädningsrum och personalmatsalen

KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-09-22 | 22:40:01

    Vad vackert!

  • Gunnel Lundstedt säger:
    2015-09-23 | 18:58:05

    Det ser verkligen helt fantastiskt ut! Hoppas första jobbdagen har gått bra för er båda!

  • Anonym säger:
    2015-09-25 | 23:54:18

    Ser underbart ut

  • Anonym säger:
    2015-09-25 | 23:55:14

    Ser härligt ut, fina bidrag!!

Kommentera inlägget här: