maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

☁️ Varje moln har en silverkant ☁️

Kategori: Allmänt, Mathilda

Igår var den bästa dagen hittills (hann dock inte blogga igår så blir ett inlägg idag istället). Jag lyckades nämligen checka in ett flertal gäster själv, och kom ihåg all information de behövde veta om La Manga Club. Blev till och med förvånad över mig själv när jag pratade med de, hur mycket jag verkligen hade kommit ihåg! 

Ett engelskt par tyckte jag lät engelsk, vilket jag blev överraskad av eftersom jag själv inte tycker. 

En annan gäst som var en äldre kvinna påstod att hon hade glömt sina glasögon (hon kunde inte se utan de) i receptionen, som inte fanns där. Jag tog därför initiativet att gå med henne och leta, den vägen hon hade gått till rummet. Jag frågade om hon möjligtvis inte hade lämnat ifrån sig de i badrummet på rummet eller något, men hon var heeelt säker på att hon inte hade det. Det slutade med att jag och hon letade i hennes rum tillsammans, och jag hittade de i badrummet. Hon blev jätteglad och började säga saker som "oh you're my angel". Haha, jag säger det än en gång; älskar att se gästerna nöjda och att man har hjälpt de! 

Idag kom kvinnan in till receptionen och började prata med andra gäster om att jag var hennes hjälte, för att jag hade hittat hennes glasögon. Det lönar sig alltså att hjälpa till med det lilla extra!

Det bor även mycket svenskar här nu på hotellet, och har blivit som en liten "privatreceptionist" (eller vad man ska kalla det) för de, eftersom de inte var så bra på engelska. Det är så kul att ha något man kan "skryta" om för de andra kollegorna, eftersom när svenskarna kommer dit ropar de "Mathilda" 😏. 

Det var en liten uppdatering om läget. Godnatt, imorn börjar jag 07.00 😴...

/Mathilda 💃🏼




KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-10-04 | 23:45:07

    Duktiga du! Lycka till i morgon!

  • Gunnel Lundstedt säger:
    2015-10-05 | 12:16:27

    Jättekul att läsa Mathilda! Det tar sin lilla tid innan man blir varm i kläderna. Jag blev särskilt glad över att du var så hjälpsam, att du gav gästen "det lilla extra" bra gjort!

  • Fia säger:
    2015-10-05 | 12:46:03

    Jättekul att läsa att det "lossnat" nu .. Så duktiga ni är!! Vad kul att du/ni gör det där "lilla extra"...Är just så i Service branschen man ska jobba.. Du ser på en gång hur mycket detta lönar sig.. Keep up the good work :-) .....

Kommentera inlägget här: