maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Världen är ganska liten

Kategori: Allmänt, Mathilda

Buenas noches!

Har haft en underbar dag idag med mina föräldrar, som kom hit igår till La Manga Club! Vi har hunnit med ganska mycket idag, men "schemat" har varit väldigt fullspäckat. 

Har varit ganska taggad inför deras "ankomst" hit, eftersom de har hyrt en bil så jag kan komma ut lite mer från resorten och se andra platser. Även mina kollegor på praktiken har varit taggade och det har varit värsta grejen här, och de har verkligen varit jättegulliga! Igår när jag praktiserade så förberedde de fruktkorgar, efter extra badrumsartiklar, efter viner, för att lägga upp på rummet. Skrattade så mycket åt hur gulliga de var!

På kvällen gick vi ut på en mysig tapasrestaurang som ligger här på området. Det roliga var att min pappa såg sin gamla jobbarkompis som satt vid bordet bredvid. Båda blev helt paff. Vid samma tid, samma restaurang och i SPANIEN, haha. 

Även här om dagen hade vi en Friskis & Svettis grupp från Kalmar som bodde på Las Lomas hotellet. Dagen efter fick jag ett mail från min mormor, och för att göra en lång historia kort, så har hon och morfar tagit hand om henne när hon var liten. Världen är verkligen liten! 

Men om jag ska berätta lite om min lediga dag idag, så åkte vi bla till en jättemysig by som ligger bara några kilometer härifrån. Byn heter Cabo de Palos, och det är en liten fiskeby med en väldigt mysig hamn. Med kristallklart vatten och världens utsikt utmot Medelhavet, kan jag nog säga att det är en av de finaste platserna jag har varit på! 

Resan fortsatte sedan mot shoppingcentret i Cartagena, där vi (...eller ja, jag) handlade mycket. Men vägen hem var inte den lättaste att hitta eftersom vi svenskar är så vana med STORA SKYLTAR, med STORA BOKSTÄVER, så körde vi åt fel håll hehe... Men det gick bra tillslut vi kom hem. 

Dagen avslutades där den hade "börjat", i Cabo de Palos, för middag i hamnen på en mysig restaurang. 

Imorgon bär det förhoppningsvis av till Murcia, huvudstaden för detta distriktet. 

Hasta luego och godnatt!

/Mathilda ⛵️






(När man trodde att det inte skulle vara såå djupt)





KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-11-16 | 03:16:14

    Så kul att vara här och läsa detta inlägg.

  • Gunnel Lundstedt säger:
    2015-11-16 | 08:48:29

    Håller med mamma, kul att läsa ditt inlägg. Framförallt blir jag varm om hjärtat när jag läser hur fina dina kollegor är mot dig. Det känns som om du blir väl omhändertagen. Kul också att få en beskrivning av vad som finns runt om La Manga.

  • Fia säger:
    2015-11-16 | 09:02:44

    Vad dina kollegor är underbara mot dig... De visar verkligen att de uppskattar dig och ditt jobb som praktikant... Ger dina föräldrar "det lilla extra" :-) Kul o se bilder och läsa ditt inlägg.... Ha en fortsatt trevlig tid. Hörs snart igen ...

Kommentera inlägget här: