maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Den ena dagen är inte den andra lik

Kategori: Allmänt, Mathilda

Det här måste nog vara den konstigaste men roligaste dagen här! 

Det började imorse med att en liten flicka, typ fyra år, kom till receptionen själv utan föräldrar eller någon. Jag frågade vad hon hette och var hennes föräldrar var någostans. Hon bara skakade på huvudet eftersom hon inte pratade engelska. Men hon och jag gick tillsammans för att hitta där hon bodde. Frågade var hon var ifrån; "Are you from England? Are you from Denmark? Are you from Deutchland?" På den sista nickade hon. Ok hon var tysk, och jag kan ingen tyska hehe. Men som tur kom hon ihåg var hon bodde och sprang ner till lägenheten och jag följde efter och plingade på dörren. Efter en stund öppnade hennes pappa, och han förklarade att hon hade tappat bort sin docka. Men vem låter ens lilla dotter gå själv så långt bort? Vad som helst kan ju hända! 

På eftermiddagen kom det en filmregissör till receptionen, eftersom han bor här på hotellet då de spelar in en film i Cartagena (staden som ligger närmast). Tror det är en Bollywood film han regisserar, och just nu så söker de statister som kan vara med i den. Han frågade om jag ville vara med i den, och jag tackade ja hahaha. Sen börja hans kollega ta kort på mig och spela in när jag pratade med min kollega. Haha asroligt kanske blir famous här 😅.

Lite snabbt om vad som hände idag. 

Buenas tardes!

/ Mathilda ⭐️



KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-11-22 | 12:55:48

    Vilken äventyrlig dag Mathilda. Detta klarar du jättebra!

  • Gunnel Lundstedt säger:
    2015-11-23 | 09:08:54

    Wow, vilka upplevelser, både med flickan och med regissören!

  • Fia säger:
    2015-11-23 | 09:14:28

    Så är alla dagar - Upp/Ner och när man jobbar med människor/service Superkul oftast...Igen har du visat på att du är vuxen och tar ansvar och kan ge det där lilla extra...även utan för dina "arbetsuppgifter".. Mycket bra att du kollade upp lilltösen.. Eloge!
    Tihii - Kanske vi även har en blivande skådespelerska på Las Lomas/La Manga :-)

  • Fia säger:
    2015-11-23 | 09:18:28

    Igen har du visat på att du vuxit och klarar av din praktik. Just så här är en dag på jobbet när man jobbar med människor oftast superkul men även upp/ner... Vad bra att du gjorde det "lilla extra" med att kolla upp lilltösen. Eloge!! Tihiii - kanske vi även har en blivande skådespelerska på La Manga/ Las Lomas :-) Underligare saker har hänt....

Kommentera inlägget här: