maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Dricks och juleskum

Kategori: Allmänt, Mathilda

Hejsan kompisar, hoppas allt är bra i Sverige! 

Här är det sol och varmt, och nu på min lediga dag passar jag på att sola på balkongen. Nu är jag kvar här i La Manga Club själv, och det går jättebra! Känns som jag börjar vuxenlivet på riktigt här, bor ju i en egen lägenhet, lagar min mat själv och tvättar och städar. Detta är verkligen en supererfarenhet för livet, och jag har lärt mig så mycket redan!

För några dagar sedan fick jag min första dricks! Askul, och man blir jättepeppad på att gå till jobbet nästa dag. En grupp som det hade blivit strul med deras golfvouchers hjälpte jag, och dagen efter skulle de hämta de igen. De sa: "När du är här så går allt så mycket snabbare", eftersom de inte ens behövde säga något när de kom in till receptionen, utan att jag stod beredd med allt. 

De flesta lägenheterna här i Las Lomas ägs av privatpersoner, och min ägs tydligen av en kvinna från Schweiz. För ungefär en månad fick jag agera typ mäklare och visa "min" lägenhet för henne, och började snacka om alla fördelar om den haha. Hon blev jätteglad för det. Och förra veckan kom hennes kompis hit för att kolla på sin lägenhet men ville även se hennes kompis lägenhet ("min"). Jag sa att jag kunde visa den för henne, och hon tyckte att jag var jättegullig haha. 

Dagen efter så lämnade hon kakor till mig i receptionen för jag hade visat henne min lägenhet. Jättegullig människa, verkligen!

När mina föräldrar åkte hem lämnade min pappa Juleskum som jag kunde bjuda på i receptionen haha, och påsen var slut på 20 minuter hahaha. Det är roligt att de får se lite vad vi har för godis i Sverige. 

Den här sista månaden kommer nog gå väldigt snabbt! Oftast vet jag inte ens vilket datum det är, och när jag kollar på kalendern i repan förvånas jag över att det redan har gått snart 2 månader!!!

Har hört att det är regn och rusk i Sverige, så sprider lite värme till er med dessa bilder! 

/ Mathilda 🌻








Kakorna 😅



KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-11-22 | 13:00:51

    Härligt Mathilda att Det går så bra
    Längtar ner igen.

  • Karin säger:
    2015-11-22 | 13:02:07

    Har du bjudit på Marabou och center med?

  • Fia säger:
    2015-11-23 | 09:22:12

    Så kul och läsa att allt är bra med dig i ditt "nya" vuxenliv, med egen lägenhet och allt... Superduktig är du... Redo att ta dig an framtiden :-) Kommer att gå superbra... Vill du att jag ska ta med något speciellt julgodis ner? Kanske mer julskumtomtar?

Kommentera inlägget här: