maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Spontan utflykt

Kategori: Allmänt, Mathilda

Hola chicos y chicas! ¿Qué tal? 

Nu har jag bara en liten vecka kvar här, och det känns jättesorgligt! Känner av gråten i halsen redan nu eftersom jag kommer sakna mina bros här asmycket! De är jättesköna här på hotellet och varje dag får de mig att skratta ett flertal gånger!

Igår efter jobbet åkte jag och en annan kille som praktiserar här (fast på F&B), med en av mina kollegor i Servicios Tecnicos, José och hans son Elias till ett köpcentrum. Vi hade det asroligt, åt middag och sen spelade vi bowling. Helt spontant alltihop haha, och det var väldigt bra för man lär sig mer spanska när man umgås mer på fritiden med spanska familjer. Det är verkligen en annan kultur här, man äter väldigt sent och hittar på saker väldigt spontant har jag märkt. T.ex så skojar alla med mig att jag blir alltid så hungrig så tidigt, eftersom här äter man tidigast middag vid 20.00. 

På jobbet har vi även haft fullt upp de senaste veckorna, med de från Bollywoodfilmen som bor här. De vill nämligen hela tiden boka mer och mer rum även fast vi är fullbokade haha. Men de är asgulliga, för när jag hade hjälpt de med att hitta så sa de att jag kunde få ta deras fancy mat som de har här. 

Även så har vi haft gäster som bor här för både golf- och tennisturneringar på resorten. Det hände väldigt mycket under den "tiden", t.ex så hade vi en förvirrad ryss som nästan bara prata ryska, och vi i receptionen fattade ingenting. Men jag förstod faktist lite vad han menade och jag började ställa lite enkla frågor på engelska haha. 

Men nu är jag ledig två dagar för sista gången här. På torsdag ska jag på utflykt med min kollega Gaspar i receptionen och hans familj, vilket ska bli roligt! 

Hasta luego! 

/ Mathilda 🍓



Hahha körde Pablos (Servicios tecnicos) golfbil här om dagen för att fixa en dörr 😂


Från igår med Josés son 😍








KOMMENTARER:

  • Gunnel Lundstedt säger:
    2015-12-10 | 08:43:21

    Underbart att läsa att du har det så bra Mathilda. Det är helt otroligt att du tog chansen, stannade och att du nu har lärt dig så mycket spanska, fått nya yrkeskunskaper och inte minst utvecklats personligt. Välkommen hem!
    Kram

  • Karin säger:
    2015-12-10 | 13:36:15

    Så kul att du fått många vänner och ni hittat på en massa roliga saker tillsammans!

Kommentera inlägget här: