maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Sista dagen

Kategori: Allmänt

Idag har det varit världens roligaste, sjukaste och en väldigt sorglig dag. Många blandade känslor på den sista dagen här i Las Lomas, La Manga Club. Jag var ledig idag och nu tänkte jag berätta om dagen.

Dagen började med att min kollega Rosa i receptionen (som jag för två dagar sedan trott att jag hade sagt hejdå till vilket var jättesorgligt!) ringde på morgonen klockan 11. Jag blev väldigt överraskad, och hon sa att de väntade på mig där nere i receptionen med kaffe. 

Jag gick ner dit med en chokladask och lite till som jag hade köpt, och när jag öppnade dörren till receptionen stod flera av kollegorna från de olika avdelningarna från Las Lomas där. De var såå gulliga och hade gjort iordning spansk fika, och hade en skylt med "Thank you for being you". De gav mig även presenter och en av de var ett fint armband som var med ett träd, vilket representerar "familj" i Spanien. Vi har hela tiden sagt att jag har fått en ny spansk familj här nere, vilket är helt sant! 

Hela denna dagen har innehållit massor av springade och äventyr till flera ställen, alltså ett fullspäckat schema. Hade min sista lunch i personalmatsalen, och där stannade jag och snackade med alla i hela 1,5 timme.

Jag har även gett alla mina kollegor i receptionen ett brev där jag har skrivit lite om minnen som vi har haft tillsammans, och varje gång har de blivit tårögda. Det var sååå fint att se, och jag blev så rörd av allt! 

Som ett litet minne till mig själv har jag även köpt en tshirt med ett tryck på som säger: La Manga Club, och hela veckan har jag samlat flera av underskrifterna från mina kollegor från hela Las Lomas där. Även idag sprang jag runt med den hahah. 

Jag åkte även hem till min kollega Lucia (med Rosa) eftersom hon är ledig och är hemma med sin ettåriga son, och därför inte kan lämna honom. Hade även med mig tshirten dit och även ett brev som jag hade skrivit till henne. Alla är så gulliga, och vill att jag ska komma tillbaka (vilket jag ska göra!!!) och då erbjuder att jag ska bo hos de då. 

Efter att ha varit hos Lucia bar det av mot Los Bellones (en gullig liten spansk by), där Rita bor. Vi skulle nämligen handla lite julklappar tillsammans.


En väääldigt fullspäckad dag verkligen!!!
Kommer sakna alla här asmycket!!! 

Godnatt 😭

/ Mathilda 🏡

❤️❤️


Montse, Maria, Rita, jag, Rosa, Pepote, José och Javier ❤️


Hahhaha Pepote 😂😂
Jag och Rosa hittade först inte till Lucia hahah

Lucia, hennes son, jag och Rosa ❤️

KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2015-12-15 | 07:31:15

    O vilken dag du har upplevtånga vänner har du fått också. Fint skrivet.

  • Fia säger:
    2015-12-18 | 11:56:46

    Ja du Mathilda :-) . Du har verkligen gjort "succé" på många plan med din praktik. Du har lärt dig; spanskt receptionsjobb och deras bokningssystem, fått inblick i deras seder/bruk både arbetsmässigt och privat, utvecklat din tala/skriva Spanska, fått nya viktiga kontakter för din egen framtid. Samt fått en excellent utvärdering som även resulterade i ett personligt rekommendationsbrev som kommer att öppna fler dörrar för dig. Grattis till dig Mathilda för att du klarat din praktik med bravur....

Kommentera inlägget här: