maura.blogg.se

Vi är två tjejer som går sista året på Nacka Gymnasium, och studerar hotell- och turismprogrammet. Under de närmaste tre månaderna kommer vi att praktisera på resorten La Manga Club, som ligger ca 12 mil från Alicante. På den här bloggen kommer ni följa våran resa.

Bild bomb

Kategori: Allmänt










När jag och Mathilda va i la manga "öremsan" så va det helt dött, allt va stängt och på stranden fanns det ungefär 10 personer som va 60 plusarnas riksförbund. Det va super tråkigt för jag och Mathilda letar hela tiden efter andra ungdomar som man kan umgås med så vi inte bara sitter isolerat på vårat rum, ungefär det vi gör just nu. För som sagt är det jätte dyrt att ta sig här ifrån och tyvärr jobbar jag och Mathilda oftas så att vi går om varandra för nån dag sen hade vi inte träffats eller pratat på 48h för när jag vaknade va hon redan på jobbet och när jag kom hem sov hon.











Middagen vi hade i cartagena va super god, trevlig och mysig. Alla som ni ser på bilden är jätte trevliga och roliga, men man märker ju att vi bara är praktikanterna för dom och att dom ser oss som mycket yngre ( vilket vi är) det är lite tråkigt för då blir man aldrig riktigt vänner liksom. vi har inte träffat någon som är under 26 år gamal än vilket SUGER. 



Som ni ser är det jätte fint men ganska dött här i las lomas, jag och Mathilda brukar skämta och säga att det är som en spökstad
Pool området


På min och mathildas andra lediga dag bestämde vi oss för att åka och shoppa för att hitta lite motivation och byta miljö lite! Men taxi resan fram och tillbaka blev 700kr vilket sved lite i plånboken också för jag shoppade för nästan 3000kr som ni kan se på bilderna över haha!




Receptionen
Jag har vant mig så mycket vid värmen att jag har börjat tycka det är lite små kallt därför har jag ofta en lite varmare långärmad tröja på mig








Deli café är där jag och Mathilda äter frukost/lunch beroende på när vi börjar. Vi får 25% rabatt på resturangerna som tillhör hotellet vilket är najs! Personalmaten får vi ju inkluderat men HELT ärligt vem vill äta "skolmat" 3 gånger om dagen.

Kram kram 
//Laura


KOMMENTARER:

  • Fia säger:
    2015-10-14 | 16:10:27

    Tack - vad kul att se dessa fina bilder :-) Om än öde strand. Vad det gäller ungdomar kan jag inte hjälpa till så mycket. Men jag har pratat med Johan och det ser ut som om skolan kan komma att bekosta några taxiresor i månaden för er. Detta gör att ni kan komma till Cartagena o Murcia etc. med omnejd. Se/uppleva/göra något på er fritid tillsammans. Ni är superduktiga så fortsätt att jobba på och var positiva/drivna. För ni har allt som de flesta andra på Teneriffa inte har, (bra boende, praktikplats, kollegor = lärande) förutom nöjen/ungdomar.. Vilket kanske dessa kommande resor kan hjälpa er med :-) Återkommer om detta upplägg i början på nästa vecka. Glöm inte att ta kontakt även med Camilla via mail, (då hon antagligen är upptagen med jobb, när hon rusar förbi) ex skriv när ni är lediga nästa gång och fråga om ni inte kan besöka stallet exempelvis. Ni fick hennes visitkort. Sedan så har Manuell pratat med era handledare om att de kan kolla schema om ni eventuellt kan vara mer lediga när Lauras föräldrar är nere. Men detta kan ni inte kräva. Samma sak gäller nu när Mathilda´s föräldrar kommer. Be redan nu om att få ledighet att spendera med dem för er båda. SÅ de kan få till ev. scheman. Kanske bara blir två heldagar, men som sagt ni kan inte kräva något.... bara önska :-) Ni är nere för tre månader´s praktik APL och lära er receptionsarbete, bemötande av gäster, bokningssystem etc. Och ni båda är mycket omtyckta av era kollegor.. Ni har "vuxit" med uppgiften och lärt er massor. Så fortsätt i samma anda praktiken ut. "Bara" två månader kvar snart. Någon ny utlandspraktik kommer ni inte att få/kunna åka på samt, kanske inte bästa betygen/referenserna med att eventuellt avbryta och åka hem... Sköt om er och ha det så kul/skönt båda två med Lauras föräldrar... Ut och se samt passa på att kolla upp vad ni själva skulle vilja göra/vad som finns, sedan när ni ar ensamma, tills nästa föräldrar kommer ner och tar ut er på "sightseeing" och umgås.. Må bäst och ta hand om varandra...

  • Anonym säger:
    2015-10-15 | 21:33:49

    Hej, undrar hur du gjorde videon på din instagram?

Kommentera inlägget här: